2017. június 2., péntek

Felszállott a páva

A nagy izgalmakra, gyorsan megcsináltam ennek a láncnak a szerelvényezését.
Szegénykém, ő egy igazi mostohagyerek. 
Odáig vagyok a pávákért, a színeikért, a méltóságukért. 

Páva nyaklánc

Régóta terveztem egy pávás horgolt láncot, de nem találtam az igazi mintát és a megfelelő színeket. Pedig célirányosan vettem pávaszíneket is. Aztán egyszer nekiültem, hónapokkal ezelőtt. Némi fejtörés után felfűztem. Kb 7-8 centi volt kész, de  valahogy nem voltam elégedett. Nem azt a hatást adta, amit elképzeltem. Le akartam bontani,  hogy kicseréljem benne a bronzot finomabbra. De a lányok lebeszéltek róla, pont így ütős. 

Ferde horgolt nyaklánc

Aztán mégis le kellett bontanom, mert kiderült, hogy a narancsos gyöngyöm kopik. Nem kicsit. Már attól, ahogy fogtam horgolás közben. Hiába japán gyöngy, hiába gondoltam azt, hogy anyagában színezett. Kanárisárgára kopott. Nem a lebontás volt a nehéz benne. Ott volt 6850 db összekevert gyöngyöm. Problem two, mit tegyek be helyette? Nagy nehezen megalkudtam egy színnel.

Peacock necklace

Az egyik legnehezebb minta, amit eddig horgoltam. Nem nagyon van benne fix támpont. Volt, hogy 30 körrel később vettem észre, hogy hibás, visszabontottam. Egy hiba így is van benne, de az már úgy marad. Jellemző, hogy amikor már 90%-ban készen volt, sokkal jobb színeket találtam. Szegényt annyira utáltam a végére, hogy nem volt erőm szerelvényezni. Így kallódott az asztalomon hónapok óta. 

Pávás horgolás

Egyszer leültem, hogy befejezzem, de addig jutottam, hogy az egyik kupak nem illett a szép kapocshoz, a másik kupak meg nem illett a lánchoz, ami passzolt volna a kapocshoz. Egyébként nagyon szeretem ezt a kupakot. Valószínűleg vörösréz, így nem fog lekopni, legfeljebb sötétedik egy picit. Ma jutott eszembe, hogy valamikor vettem vörösréz kapcsot. Előkotortam, és…gyakran emlegetem Murphyt. Szerintem kedves édesanyja is erőst csuklik már. Ugyanis, amikor épp a legkényesebb művelettel zsonglőrködtem, beletelefonált a lányom. Ez úgy megzavart, hogy beleejtettem a szerelőpálcát gyöngyöstől, de addigra már félig be volt varrva. Mire kibrékeltem, elszakadt a cérna. Ami nem maradhat úgy, mert lebomlik az egész. De ha már eddig eljutottam, nem adhatom fel. Akkurátusan, atombiztosra megcsináltam.

Harness bead crochet necklace

 Megküzdöttem érte, de nem bántam meg. Nagyon tetszik a végeredmény. Majd kitalálok hozzá valami fülbevalót is. Lehet, hogy tervezek egy horgolt golyót. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Köszönöm, ha megtisztelsz a véleményeddel:-).