2017. január 17., kedd

Vállalás 1. pipa

Tettem egy vállalást az idei évre. Nem fogadalom, mert az olyan elcsépelt, meg frusztráló is. Az a terv, hogy minden egyes elkezdett új munka után befejezek egy UFO-t, azaz Unfinished Object-et. Eddig abban a hitben éltem, hogy nekem nem nagyon vannak ilyenek. Egészen addig, amíg bele nem kotortam az ékszeres dobozkámba, és fel nem néztem a Ravelry project oldalamra.
Ennek örömére, és persze annak a nyomásnak engedve, hogy egy gyöngyös csoportban előkerült egy csodálatos gyöngyhorgolás minta, elő kellett vennem ezt a láncot. 

beadcrochet necklace

Nem akartam adóssággal belekezdeni egy újba. Úgy értem….

Amikor megtanultam gyöngyhorgolni, rengeteg szépséget láttam. Az ukrán, orosz lányok ebben nagyon profik. De bármennyire is szép egy horgolt lánc, 11/0-s gyönggyel, a valóban bonyolult minták nagyon vastagok, így elvesztik azt a finomságot, ami a lényegük. Ahogy tőlem várható, rögtön nyakláncot akartam horgolni 15/0-s gyönggyel. 

dbb

Ha valami, akkor ez az igazi hangyaszedés. Kb. 75%-kal több darab gyöngyöt, ennek megfelelően ennyivel több öltést igényel, mint a 11-es. Nem állítom, hogy az elején nem hullott a hajam. Bár a pajzsmirigyemre fogtam, de tudom ám, hogy ettől volt. 

beadcrochet

Pokoli lassan haladtam, nem találtam a szemeket. Ami nem csoda, 0,45-ös tűvel horgoltam. Kis túlzással, szabad szemmel nem is látható a horog a végén. Olyan 15-20 centi után már kezdett összeállni a kép. 

jbead

Már hamarabb észrevettem, ha hibáztam. Néhányszor el kellett vágnom a szálat és toldani, mert kifelejtettem a felfűzésnél néhány gyöngyöt. Nagyon igyekeztem, de a matt piros részekben így is vannak egyenetlenségek. Tényleg nem értem, miért L. Megbeszéltük a lányokkal, hogy elmegyünk egy tanulmányútra, mert tippünk sincs, hogy csinálják, hogy a sötét gyöngyök alól sem világít a hófehér cérna.

beadcrochet

A horgolt rész hossza 44 cm. Ha stimmel az infóm, akkor kb. 5300 gyöngy van benne. Ebben a méretben már nem könnyű gyöngykupakot találni, pedig csak 15 szemes. 
Most is a gyöngyéletes csövecskét használtam, 8 mm-es achátot tettem a végére.

És most megyek, felfűzöm a következőt. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Köszönöm, ha megtisztelsz a véleményeddel:-).