2014. december 5., péntek

Gombhoz a kabátot

2 lúzerkedés között azért lefotóztam, amit kellett. De meg kell hagyni, nem mozogtunk együtt. A tél nem különösebben kedvez a gyöngyfűzésnek vagy a fotózásnak. Bár, ha jobban belegondolok, a tél egyedül a karosszéria-lakatosoknak kedvez, a többieknek pedig téli álmot kellene aludniuk. Na jó, akkor oda lenne a karosszéria-biznisz is, úgyhogy ezt az elméletet még fejlesztenem kell.
A héten minden nap fotóztam vagy 10-et, kuka. Tegnap végre sütött a nap egy kicsit, így kiköltöztem a teraszra fotózni. Ez a maximum, amit ezzel el lehet követni, de már lassan negatívan nézek az ékszerre is a sok tökölés miatt. Sokkal-sokkal szebb élőben. Bedobálok pár képet, válogassatok :-).


Két hete fűztem egy gyűrűt. Valami gyorsra és egyszerűre vágytam. Ez félig sikerült. Az eredeti, Sidonia mintája. 


Ott akadtam el, hogy nem volt 16-os rivolim, ámbár van vagy 20db 14-es. Kotorásztam az ásványok között, így találtam rá a méretben pont megfelelő csipkeahátra.  Ha ásvánnyal fűzöl, készülj fel sok bontásra és átalakításra, mert más a formája, nem olyan szabályos, mint egy swari, ellenben a kész mű minden szenvedésért kárpótol.  Ráment a délutánom, de imádom. Fura, hogy mennyire más a kisugárzása az ásványból fűzött ékszereknek. Ha olyat viselek, biztos, hogy megállítanak, hogy mennyire szép. Pedig szerintem némelyiknél biztosan van szebb. Talán a harmónia az oka, amit ezek a kövek egyenként is magukban hordoznak.


Kis szomorúságom, hogy a gyűrű bújtató részén, ahol sokat súrlódik, kopik a tila gyöngy, pedig méregdrága.
Na igen, de kell egy lánc. Valamiért lánc mindenhez kell. Sok szettet látok, ami karkötő, fülbevaló. De nekem kell a lánc. Úgyhogy keresnem kellett valamit, amihez 16-os cabochon kell.


Így találtam Ewa mintájára, ami Porsa néven fut. Bevallom, az eredeti nem fogott meg. Valahogy túl komornak gondoltam. De találtam néhány változatot Orsinál is. Ekkor eldőlt. Orsi hihetetlenül jól bánik a színekkel. Egyszer lehet fűzök egy színeset is, de most a kő színei megkötötték a kezemet. Valahogy nem passzolt hozzá semmi, ami nem volt amúgy is benne. Pedig próbáltam szinte mindent mellépakolni. A kianit gyöngyök színe éppen megfelelő volt. Az egyik kedvenc ásványom. a kedvenc kristályomat tettem bele, ami itt sajnos inkább transzparens, mint green, merthogy ez a színe, de élőben gyönyörű csillogós tengerzöldes színe van, némi AB (Aurora Borealis) beütéssel. A gyűrűn talán jobban látszik.


Nagyon jó volt fűzni és nagyon jó viselni. Ewa mintái mindig jó tömöttek, sok apró részlettel, de logikus és érthető. 
Nem kicsi. Inkább nagynak mondanám, de nagyon mutatós. Fűzés előtt még egy finom, merev láncot terveztem hozzá, de a mérete miatt inkább a picit hosszabb, sodronynál döntöttem, hosszabbító lánccal, hogy változtatni lehessen a hosszát.

De most  kell egy fülbevaló is…J


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Köszönöm, ha megtisztelsz a véleményeddel:-).