2014. szeptember 17., szerda

Mák, de nem eladó

Erről a láncról a régi zöldséges vicc jutott eszembe. Ha nem ismeritek, elmondom :-). 


        Első blikkre olyan kis egyszerűnek tűnt. Á, no perc alatt megcsinálom. Végül hetekig tartott. Olyannyira, hogy már csak 5 perces munka volt rajta, amikor félretettem pár hétre.  kb. 28-31 munkaóra van benne. Levonhatok belőle 3-4 óra bénázást, amikor annyiszor bontottam le, hogy lejött a Fireline-ról a fém borítás, de tulajdonképpen az is benne van. Voltak olyan balga terveim, hogy más színekben is megcsinálom. Milyen elegáns lenne fehérben, akár menyasszonyos is, egy egyszerű ruhához. Vagy lilában, vagy még ezer másik színben. Ami valószínűleg soha a büdös életben nem fog elkészülni. Mondom most. Aztán ha kihevertem a sokkot, lehet, hogy mégis.


   Az eredeti design Marcia DeCoster munkája. Nagyon kedvelem az ékszereit. Hihetetlen színeket használ együtt. Nem mellesleg, mint ember is rendkívül szimpatikus. Az okát nem tudom. Olyan bohém, kedves jelenség. Valami jóság sugárzik belőle.
Mint minden MAD Design-os munkában, ebben is rengeteg anyag van. Ami üzleti szempontból érthető, hiszen ő leginkább kész kit-eket árul és tanfolyamokat tart. Hülyén venné ki magát, ha 3 szem gyöngy lenne a dobozban.


    A színnel bajban voltam. Beleszerettem a könyvben lévő élénk zöldbe. De sehol nem találtam ilyen színű gyöngyöt. Végül kompromisszumot kötöttem. Majd megláttam a blogján a nyakában. Teljesen más színű. Nem baj, én élénket szerettem volna. Senkit ne tévesszen meg az én fényképem, ez nem kék, hanem tengerzöld.


    Feltűnő, méretes darab lett. Nem kevés sziszifuszi részlettel tűzdelve. Egy kis right angle itt, egy kis St. Petersburg ott. Apró, finom darabnak tűnt. Aztán rákerült ez, meg az, majd még ide is pár darab izéke. 175 db Swarovski bicon+2 db barokk kristály. 3-4 g 24 karátos arannyal futtatott Miyuki, csak hogy a főbbeket említsem. És vagy 25-30 g japán kása.


A minta bőven teret enged a kreativitásnak és a fantáziának. Finoman szólva. Tényszerűen, meg ilyen. Na jó, kis túlzással.  


   A legnagyobb gondot az jelentette, hogy elférjek a gyöngyök belsejében a szálak toldásánál, ugyanis dupla szálat használ a lánchoz. Valamiért imádja. Én utálom. Értem én, hogy az örökkévalóságnak dolgozunk, de ez a lánc még akkor is egyben lesz, amikor a fogsorom már nem.


Picit bánom, hogy nem hallgattam magamra és nem csináltam rövidebbre, de így újabb tekergetési lehetőség adódott a viselésnél. Lehet hosszú, lehet rövid, lehet annyira rövid, hogy egyszer körbetekerhetem a nyakamon. De egy biztos, csak nagyon minimalista ruhához passzol. De ahhoz nagyon. 

3 megjegyzés:

  1. Roppant elegáns!
    Meddig ér ha felveszed?
    Ha megtekered akkor nem tekeredik meg az egész,vagy az nem baj?t
    Vannak szakkifejezések amit csak a gyöngyös kolleginák érthetnek meg,ettől függetlenül élveztem az írásod.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, kedves :-)
      Akár derékig is érhet. Addig ér, ameddig akarom. Nem tekeredik, mert nincs rögzítve a vége. A 2 vékonyabb szál, amin a kristályok lógnak, teljesen szabadon lóg.

      Törlés
  2. Jó, hogy visszatértél, és ráadásul ilyen szép, minőségi munkákkal! :) Én a gyöngyös alkotásokat is mindig csodálattal nézegetem.
    Ez a nyaklánc pl. nem akármilyen (csodaszép) darab. Igazán feltűnő jelenség leszel majd benne, az biztos!
    Jó megoldás a "záródás" vagyis nem záródás, az hogy magad alakíthatod a hosszát.

    VálaszTörlés

Köszönöm, ha megtisztelsz a véleményeddel:-).