2010. január 8., péntek

Fogyódurva


        
    Ugyan nem szoktam újévi fogadalmakat tenni, mert már a puszta létük is szabályszegésre ösztönöz, de ezúttal kivételt tettem. Több fogadalmat is tettem. Az egyik a flyladyzés, amit többé kevésbé tartok is, de legalábbis egy nagyon hasonló, ám rám szabott rendszert. A másik pedig a fizikai kondícióm javítása. Ebbe beletartozik a rendszeres, átgondolt étkezés, és a mozgás. Melynek remélhetőleg egyenes következménye lesz admirális (azaz tenger-nagy)hátsóm néminemű csökkenése is. Már most a kézimunka látja kárát, de jelen pillanatban úgysincs kedvem hozzá. De nem gondolom, hogy bárki is eltulajdonítaná a felhalmozott alapanyagaimat, ilyenformán feltehetőleg megvárnak. Az előző blogomban már többször írtam ilyesmikről, de talán nekem is egy mankó, ha leírom, még ha semmi újat nem mondok is.
         A fogyásra és a mozgásra nem kizárólag a lelkem és a tükörképem miatt van szükség, hanem a fájós térdem,  a zsibbadó lábam és az állandó lumbágóm (most is kiújult a hólapátderekam:-)) is indokolja.  Ha már lélek, azurammal megállapítottuk, hogy anorexiások vagyunk, bár még csak kezdeti stádiumban- dagadtnak látjuk magunkat a tükörben :-). És félig a bulimia is megy, már ami a zabálás részt illeti.
      27-én-soha jobbkor- egy káposztaleveshez hasonló őrülettel kezdtünk. Akkor balgán tettem egy olyan kijelentést, miszerint idén lefogyok 20 kilót. "Nyuszika,  4 nap alatt?". Miután rájöttem, hogy ezt csak 1 vagy több végtagom azonnali elvesztésével tudnám produkálni, így maradt a jövőre. Márhogy azóta idén :-).
De vissza a leveshez. Tudom, hogy nem egészséges, és nem tényleges fogyás. De egy dologra jó volt, és ez volt a cél. Némi gyomorszűkítés, és gyors sikerélmény, ami jelen esetben 3-3,5 kg. Így már a ruháim egy része kényelmesebb. Eszetekbe se jusson hosszú távon ilyesmibe kezdeni. Testileg, lelkileg nagyon kemény. Amikor kezed-lábad remeg, éhes vagy, de a leves gondolatától is émelyegsz, az iszonyú. Nem beszélve azokról a hiányállapotokról, amiket okoz. Nem utolsósorban úgy fogod magad sajnálni, hogy egy kisebb falut kiirtanál egy szelet csokiért. Legalábbis én.
         Az egészséges étkezéssel nekem mindig voltak apró problémáim, aminek egy része orvosolható. Ugye azt már biztosan tudjuk, hogy a fogyáshoz enni kell. Legalább naponta 5x, célszerűen reggelre súlyozni, a vacsora pedig jelképes legyen. Na nem egy fél disznót elosztva. Az én esetemben úgy is fogalmazhatnék-bár ez nem teljesen igaz- amit nem szeretsz, az tuti, hogy egészséges, és bőséggel fogyasztandó. De senki sem mondta, hogy egy sikoltozós nagy élmény lesz. Ez a része, ugye  a leküzdhetetlen probléma, de a másik, "a mi a büdös fenét egyek már megint", ebből a kategóriából szerencsére megoldható. Erre a célra ajánlom ezt. Egy 5 hetes étrend, napi 5x-i étkezéssel, többféle variációban, bevásárlólistával. 18-án indul, csak annak elérhető, aki regisztrál. De. Ha hosszú távon akarjátok használni, mentsétek le, úgy ahogy van, mert a lejárta után, már nem elérhető. A logikát ugyan nem értem, mert az előző valamikor tavasszal volt. És ha már lement 5 a sokból, ezalatt a fél év alatt pont vissza is jön, ha nem folytatod, vagy nem változtatsz. Ha nincs lehetőség, idő  a kotyvasztásra, bevásárlásra stb, akkor érdemes a Gastroyalnál is körülnézni, de ott is leginkább a szolidabb diétákat válasszuk, pl a súlystop-ot, amit ők fenntartásra ajánlanak. Némi kiegészítést tennék hozzájuk, mondjuk tízórai vagy uzsonna gyümölcs, joghurt stb. De ha jól megnézzük, napi 900-1200 kcal körül vannak, ami az én olvasatomban egy teljesen átlagos, normális fogyókúrás étrend. Ha figyelembe vesszük, hogy egy szellemi munkát végző,  korombeli nő napi igénye 1800-2000 kcal. Fizikai aktivitástól függően persze. Ne feledjük, ez az igény a kor előrehaladtával csökken, az anyagcsere lassulása miatt. Tehát az a cél, hogy pörgesd az anyagcseréd, napi 5x kisebb mennyiségű étkezéssel.
         Ugye, ha többször írtam, többször csináltam, ez azt jelenti, hogy rutinos, ámde többé-kevésbé sikertelen fogyózó vagyok. Így is mondhatjuk. Foghatnám a lustaságra, a pajzsmirigyemre stb, de én inkább azuramra fogom :-). Na jó, nem teljesen, de lássuk be, nehéz fogyózni egy olyan pasi mellett, aki rántotthúson nevelkedett, és szerintem már a cumisüvegben is ezt kapta turmixolva. DE. Most ő is fejébe vette, hogy bizony lefogy, mert nagyon nem érzi jól magát a bőrében, emellett éppen elég rizikótényezője van ezen kívül is, hogy a genetikai állományát már ne is említsem. Ő tovább bírta a kápilevest, motiválta a gyorsabb tempó, de már próbálok hatni rá, hogy fékezzen, mert soványan is lehet valaki "kövér".  Ha optimistán gondolkodom, és feltételezem, márpedig miért ne tenném, hogy ledobjuk azt a sok kilót, amit tervezünk, nagyon bízom benne, hogy elretten az egész napi nem evéstől, majd az éjszakai falástól, és a csoki-sütikommandótól. Ez nem jelenti, hogy soha, de tudomásul kell vennünk, hogy életünk végéig ésszel kell ennünk. Különben no perc alatt kezdhetjük elölről az egészet. És egy dolgot biztosan tudok. Megtartani könnyebb, mint újra és újrakezdeni.
Gyógytornász múltamra tekintettel, holnap kaptok egy kis edzéselméletet. Avagy fogyok-e mint állat, ha 1 órát keményen futok tornázom, aerobikozom stb, és a végén vastüdőre köttetem magam a légszomjtól?

7 megjegyzés:

  1. Huhhhh a mindenit! Szívritmus-zavaros fogyni vágyóra is tessék gondolni a fogyás/mozgás tippel! Majd leskelődöm!

    VálaszTörlés
  2. Na, Te aztán most jól elhatároztad Magad. Kíváncsian várom, hogyan alakulsz:o) Zárójelben megsúgom, hogy nekem sem ártana, de nagyon ám! Csakhát lusta sertés:o) vagyok, pedig van annyi flancos eszközünk, de a lustaság erősebb. Majd én szurkolok Neked, jó? Sztem attól is lehet fogyni:o)

    VálaszTörlés
  3. Amikor elhatározom magam, hogy lefogyok, akkor egy hétig annyira de annyira zabálhatnékom van általában. Azért drukkolok majd neked, írd meg hogyan sikerül.

    VálaszTörlés
  4. Én is ezen az úton járok, Zurammal egyetemben. Ma elmentünk bevásárolni, és ezt vettük: 1 kg müzli (neki), 1 kg zabpehely (nekünk), mandarin, sárgarépa, petrezselyem, kivi, verttej, sovány tejföl, magok (kömény, len, napraforgó, tök a kenyérhez), rengeteg csirkemell (lefagyasztani), olivaolaj, feketeretek, paprika. A csokispult előtt ezerrel húztunk, a péksütikre/sütikra ré sem mertem nézni :-(
    Tegnap vacsorára egy züldséges-csirkemelles ragu volt. Kenyér és kört nélkül.
    Fel a fejjel, lesz ez jobb is!

    VálaszTörlés
  5. Botrány, de a mi kosarunk is ződségekkel volt tele :-). Egyébként én is azt az elvet vallom, hogy ha nincs itthon nasi, akkor ha meggebedek se tudok rágcsálni. :-). Nincs kekszi, nincs csoki. Még mandulát se veszek rágcsának, mert nem ismerem a mértéket, és tudom, hogy nem állnék meg amíg van a zacsiban. Volt még itthon 3 doboz csoki karácsonyról. Mondtam azuramnak, el kellene dugnom, és utána jól levillantani magam, mint a MIB-ben, hogy jól elfelejtsem hova tettem :-)

    VálaszTörlés
  6. Szia én 40vagyok két gyerekkel, egy most szerzett diplomával( nagyfiam elsőéves egyetemista:) nem siettem el.A tanulás ára nekem +50 kg, ebből -47 már lement az elmúlt 17 hónapban. 1200kcal és mozgás vitamin és folyadék és elég fehérje ez 50-60g/nap.
    Tényleg szokássá válik , fősuli kezdetekor 35 éves és 80kg voltam két nagy gyerekkel. A tetőpotom 2008 dec 130kg ez 4év yoyo eredménye.Most 83 kg vagyok és még -10 kg van vissza:) ha már lúd legyen kövér.Sok sikert!!!!

    VálaszTörlés
  7. Köszönöm, neked is :-). Nem semmi eredmény :-). Az én receptem is ugyanez :-). Csak ez működik.

    VálaszTörlés

Köszönöm, ha megtisztelsz a véleményeddel:-).